sexta-feira, julho 20, 2007

E Saramago, que diz?

«El juez de la Audiencia Nacional Juan del Olmo ha ordenado el secuestro del último número de la revista El Jueves por injurias al sucesor de la Corona, ya que en la portada de la publicación aparece una caricatura "denigrante" de los príncipes de Asturias manteniendo relaciones sexuales. (...) También se exige al director de la publicación que identifique a los autores de la caricatura. (...) La decisión de Del Olmo se basa en el artículo 490.3 del Código Penal que establece penas de seis meses a dos años de cárcel para aquel que calumnie o injurie al Rey "o a cualquiera de sus ascendientes o descendientes, a la Reina consorte o al consorte de la Reina, al Regente o a algún miembro de la Regencia, o al Príncipe heredero de la Corona, en el ejercicio de sus funciones o con motivo u ocasión de estas".»
As comparações Portugal-Espanha costumam deixar sempre o primeiro cabisbaixo, é bom então pôr os olhos numa certa realidade espanhola que nos costuma passar ao lado. Não será por acaso que no ranking sobre liberdade de expressão dos Repórteres Sem Fronteiras, Portugal está no 10.º posto e Espanha no 41.º.

PS: O site da revista está em baixo, mas pode-se ver aqui uma galeria das melhores capas.

5 comentários:

CMF disse...

"Não será por acaso que no ranking sobre liberdade de expressão dos Repórteres Sem Fronteiras, Portugal está no 10.º posto e Espanha no 41.º."
Pode ser que sim, mas também me parece que a ETA é responsável por muitos degraus desses 41.

Fer disse...

A gente esquece que Espanha nom é umha democracia, é sua forma de estado é a "monarquia parlamentaria". Levamos 30 anos enganados coa miragem dumha "democracia" onde umha soa familita tem a representatividade dos resto dos espanhois, e estes nom tenhem o direito a escolher o seu chefe do estado.
Embora o mais ridículo é esta judicatura que tem a cabeça e o coraçom no século XIX e pensa que pode "seqüestrar" umha revista para avitar a difusom dos quadrinhos.

bossito disse...

Sim cmf, muito provavelmente.. mas não só.

Exacto Fer, aliás, nunca os quadrinhos teriam esta visibilidade e internacionalização se não fossem esses juízes LOL

Héliocoptero disse...

Tendo em conta que Saramago considera Cuba um bom exemplo, não é de se espantar que ele se sinta bem numa Espanha em 41º lugar.

Fer disse...

Parece que ha censura nom vem polo comentário de que "seria a primeira vez que trabalhara na vida" -verdade- ou polo feito de que aparezam fodendo -verdade, já levam duas nenas, nom?- ou nessa postura - é a mais recomendável para fecundaóm, e esse é o seu trabalho como herdeiro- a cousa é que o que di o Príncipe é umha frase subordinada condiçonal, e todo o mundo sabe que os Bourbons nom podem evitir construçons gramaticais tam complexas; cousas da endogamia. E rirem dos defeitos genéticos dalguem é mui cruel.